Za Krajinským mostom budú etapovite uzatvárať jeden jazdný pruh
Začína sa dlho plánovaná rekonštrukcia spodnej časti Krajinského mosta. V rámci nej nechá Trnavský samosprávny kraj (TTSK) opraviť aj 700 metrov dlhý úsek cesty v obci Banka.
Uzávierka jazdného pruhu začne do troch týždňov
Stavebné práce za vyše 2 mil. eur štartujú v prvý deň školského roka, ale neznamená to, že hneď začnú platiť dopravné obmedzenia. Tie spočívajú v etapovitom uzatváraní jedného jazdného pruhu cesty medzi Krajinským mostom a križovatkou Topoľčianska – Bananská, pričom doprava bude vedená súbežne s opravovaným úsekom. Usmerní ju prenosné značenie a svetelná signalizácia, v prípade potreby aj regulovčíci.
Okresný úrad vydal povolenie na čiastočnú uzávierku od 2. septembra do 15. novembra. Zhotoviteľ je povinný urobiť všetko pre jej skrátenie. Stavebné práce majú prebiehať v dvojsmennom režime a za denného svetla.
Práce na spodnej časti Krajinského mosta dopravu vo výraznejšej miere neobmedzia. Podľa zmluvy, ktorú TTSK uzavrel s firmou Swietelsky Slovakia, má trvať najviac 5 mesiacov.
Stavbu odovzdal zástupcom zhotoviteľa dnes popoludní trnavský župan Jozef Viskupič. „Suma, za ktorú sa toto dielo bude realizovať, presahuje 2 mil. eur a spolufinancovanie kraja je 100-tisíc eur. Stavba je teda podporená z európskych zdrojov,“ povedal J. Viskupič.
„Všetky vytendrované práce na Krajinskom moste budú prebiehať v jeho spodnej časti. Na približne 700 metrovom úseku cesty v Banke prebehne kompletná oprava vozovky a priľahlých častí. V pondelok by sme chceli začať s prvými prácami. Obmedzenia budú na štyri etapy a mali by začať platiť do troch týždňov,“ dodal Karol Bohunický, zástupca spoločnosti Swietelsky Slovakia.
Autá nad 12 ton sa na most nevrátia
Na projekt rekonštrukcie cesty smerom na Havran má župa stavebné povolenie a podľa J. Viskupiča ide o prioritu v piešťanskom okrese, ktorá by mohla byť realizovaná v priebehu budúceho roka. Kraj sa pokúsi získať na tento účel finančné prostriedky z fondov Európskej únie.
„Nemáme ambíciu posúvať tranzitnú dopravu na infraštruktúru, kde nemá čo robiť,“ odpovedal predseda TTSK na otázku, či sa na Krajinský most po oprave spodnej časti vrátia vozidlá s váhou nad 12 ton, ktoré tam aktuálne majú vjazd zakázaný.
Vrchnú časť Krajinského mosta nechala župa opraviť v roku 2014. Od vtedy sa hovorí aj o potrebe rekonštrukcie spodnej stavby. Preto bol začiatok opráv viazaný aj na termín možného zníženia prevádzkovej hladiny rieky Váh, ktorý určil Slovenský vodohospodársky podnik až po 15. septembri. Hladina bude nižšie o 1 meter. To umožní lepší prístup k pilierom.
„Zo spodnej strany konštrukcie treba tlakovou vodou očistiť uvoľnené časti betónovej konštrukcie. Keď ich uvoľníme, môže sa stať, že sa tam objaví nosná výstuž. Tú treba očistiť, natrieť, aby nekorodovala a bola schopná prijať vyspravenia betónových konštrukcií. Potom sa na celý most dáva zjednocujúci náter,“ vysvetlil Karol Bohunický a dodal, že vzhľad mosta sa zmení len minimálne, náter bude mať totiž farbu cementu.
Text a foto: Martin Palkovič