V Elektrárni predstavia svoju tvorbu Palo Bratranec a Stano Grežďo
Spoločná výstavy dlhoročných priateľov, rodákov Piešťan, ktorí majú podobné postoje k náboženstvu, politike a životu, začne vernisážou 3. novembra o 18.00 h. Návštevníci Elektrárne Piešťany môžu diela Pala Bratranca a Stana Grežďa vidieť do 7. decembra.
Palo Bratranec aj Stano Grežďo používajú kombináciu techník miešaných médií. Každý z nich pristupuje k svojmu umeniu so svojráznou perspektívou. Výsledkom sú odvážne, niekedy aj neľútostné diela. Vo svete nadmernej informovanosti ponúka ich spoločná výstava pohľad na osobné a sociálne otázky, ktoré umelcov zaujímajú a znepokojujú.
Stano Grežďo je rodák z Piešťan (*1972), ktorý žije a tvorí v Chicagu. Študoval na Polygrafickej škole v Bratislave, kde sa venoval tlači, histórii tlače, grafickému dizajnu, knižnej väzbe, sadzbe a nakoniec tam pracoval ako tlačiar.
V tomto období sa stretol so spektrom tlačenej propagandy a tiež s množstvom protestných a hudobných plagátov. Keď sa niekoľko rokov po Nežnej revolúcii presťahoval do USA, bol už ovplyvnený témami sovietskej propagandy, nacionalizmu a protestu, ktoré sprevádzali jeho život v Československu.
Tieto motívy a súvisiace symboly sa objavili v jeho prácach ako základ jeho vlastnej estetiky a symboliky. Stano bol tiež súčasťou punkovej scény v Československu a neskôr aj v USA, ako DJ v pirátskych rozhlasových staniciach.
Palo Bratranec sa narodil v Piešťanoch v prvom mesiaci roku 1977, v roku Charty 77. Po absolvovaní piešťanského gymnázia študoval na Akadémií umení v Banskej Bystrici. Magisterské štúdium ukončil v Ateliéri klasických maliarskych disciplín pod vedením profesora Ľudovíta Hološku.
Venuje sa voľnej tvorbe. Pracuje s rôznymi technikami – pastel, olej, vypaľovanie do plátna, printové média, a s rôznymi druhmi nielen výtvarných materiálov.
Ako pracovná plocha mu slúži papier, plátno, pevná doska. Obrazy kombinuje a štruktúrne dotvára použitím zemitých materiálov ako sprostredkované, prenesené genio loci tzv. Miesta v miestach.
Pracuje aj technikou enkaustiky. Je to jedna z najstarších a najstálejších maliarskych techník. Ako jediná si zachováva pôvodnú sýtosť farby a vyznačuje sa tzv. mokrým efektom vďaka obsahu mastného spojiva včelieho vosku.
Tvorí aj priestorové objekty a inštalácie. Tematické okruhy jeho tvorby sú každodennosť, respektíve každonočnosť ako neustály stret a zápas o existenciu.
Súčasťou vernisáže bude vystúpenie The Blackwood Incident. Ide o audiovizuálny projekt z Bratislavy, ktorý sa hudobne pohybuje v oblasti psychedelického ambientu. Každý koncert The Blackwood Incident je unikátny, meniaci sa podľa nálady a zámeru aktuálnej zostavy, sprevádzaný vizualizáciou na súprave televízorov / monitorov.
Text: Tlačová správa/Elektrárňa Piešťany