Ušetrite si cestu na mestský úrad, niektoré veci vybavíte cez mobil
Podanie priznania k dani z nehnuteľnosti, registrácia psa, žiadosť o zbernú nádobu na komunálny odpad. Kvôli vybaveniu týchto a ďalších vecí už nemusíte navštíviť Mestský úrad Piešťany. Potrebná je iba aplikácia mID, ktorá spolupracuje s informačným systémom pre samosprávy – DCOM.
Pre komunikáciu so samosprávnou nie je nutné mať elektronický občiansky preukaz a schránku na portáli slovensko.sk. Stačí, si stiahnuť aplikáciu mID stiahnete (k dispozícii je pre operačné systémy Android a iOS) a aktivovať ju prostredníctvom biometrie.
Elektronická komunikácia s piešťanskou radnicou bude potom prebiehať cez osobnú zónu používateľa v systéme DCOM, kde nájde všetky svoje podania i úradné zásielky od radnice. Nebude už preto nutné vybavovať veci osobne, či prostredníctvom klasickej papierovej pošty.
„Práve v období vrcholiacej druhej vlny pandémie covid-19 je takáto možnosť nielen rýchlejším a lacnejším, ale aj zdravším riešením pre našich občanov a podnikateľov. Dobrou správou je aj to, že práve naše mesto je jedným z tých, ktoré sa zapojili do pilotnej prevádzky nového projektu DCOM pre mestá. Vďaka nim vám onedlho budeme môcť poskytnúť ešte lepšie elektronické služby, než doteraz. Pre našich občanov budú aj naďalej zadarmo,“ povedal primátor mesta Peter Jančovič.
Vďaka mID získate plný prístup k elektronickým službám Mesta Piešťany, budete môcť vypĺňať, podpisovať a odosielať inteligentné formuláre (údaje, ktoré už o vás štát pozná, sa do nich doplnia automaticky a vy zbytočne nemusíte nič vypisovať).
Aplikácia mID vám síce ponúka komplexné eSlužby aj priamo v mobile, no ak chcete, s jej pomocou ich môžete využívať aj v počítači. Všetko potrebné zadáte pohodlne na veľkej obrazovke PC s využitím klasickej klávesnice a myši a cez mID formulár iba podpíšete.
Zdroj: piestany.sk