Počet návštevníkov Rezortu Piešťany bol v roku 2024 takmer ako pred pandémiou

Každoročne prináša Štatistický úrad SR údaje o kapacitách, návštevnosti a tržbách ubytovacích zariadení cestovného ruchu za predchádzajúci rok. Oblastná organizácia cestovného ruchu Rezort Piešťany sa vyjadrila k dátam za oblasť svojej pôsobnosti. Na to, aby počet návštevníkov dosiahol úroveň spred pandémie, chýbajú už len tri percentá.

V roku 2024 strávili návštevníci v ubytovacích zariadeniach v členských samosprávach Rezortu Piešťany takmer 630-tisíc nocí, čo je o 12 percent viac ako v roku 2023. Slovenské liečebné kúpele Piešťany a.s. tvoria až 55 percent z celkového počtu prenocovaní v členských samosprávach Rezortu Piešťany. „Väčšinu prenocovaní v piešťanskom okrese realizovali domáci návštevníci, ich podiel na celkovom počte prenocovaní bol až 64 percent. Zahraniční návštevníci tvorili 36 percent prenocovaní,“ informuje výkonná riaditeľka rezortu Piešťany Tatiana Nevolná „Najsilnejším obdobím v Piešťanoch sú tradične letné prázdniny, najsilnejším mesiacom bol august, hneď po ňom júl. Najslabším obdobím bol prelom rokov s najslabšími mesiacmi január a po ňom december.“

V okrese Hlohovec bola situácia veľmi podobná, 63,5 percenta tvorili domáci a 36,5 percenta zahraniční návštevníci. Najsilnejšími mesiacmi tu boli letné prázdniny a november, najslabším obdobím bol marec a apríl. Z pohľadu vyzbieranej dane z ubytovania evidujú v Piešťanoch oproti roku 2023 nárast o 5 percent, členské samosprávy vyzbierali na dani z ubytovania viac ako 973-tisíc eur. V roku 2024 sa ubytovalo v členských samosprávach vyše 130-tisíc návštevníkov.

„Nedosiahli sme ešte čísla z predpandemického roka 2019, k dorovnaniu nám chýbajú 3 percentá, no v porovnaní s rokom 2023 ide o šesťpercentný nárast,“ upresňuje Michal Bezák, predseda predstavenstva Rezortu Piešťany.

Oproti roku 2023 prišlo aj k nárastu tržieb, pričom tržby od zahraničných návštevníkov tvorili 39 percent z celkových tržieb a tržby za domácich návštevníkov 61 percenta z celkových tržieb okresu. Zahraničná propagácia destinácie priniesla pozitívne výsledky. Najvýraznejší nárast bol zaznamenaný na nemeckom trhu, kde počet návštevníkov Piešťan vzrástol o 39 percent a v Cyperskej republike s 20-percentným nárastom návštevníkov oproti roku 2023.

„V rámci propagácie sme zároveň v roku 2024 realizovali infocesty (press tripy) pre novinárov a FAM tripy pre cestovné kancelárie s cieľom zvýšiť povedomie o Piešťanoch ako o atraktívnej turistickej destinácii,“ dopĺňa Tatiana Nevolná. „Podujatia boli zamerané na domácich aj zahraničných novinárov, touroperátorov aj influencerov, ktorí mali možnosť zažiť destináciu na vlastnej koži a následne ju propagovať prostredníctvom médií a sociálnych sietí. Hlavným organizátorom sme boli pri piatich press a FAM tripoch, na ktorých sme uvítali novinárov z Grécka a Cypru, novinárku z Nemecka, slovenských a českých novinárov i tvorcov gréckej cestovateľskej relácie. Zapojili sme sa do štyroch ďalších press tripov a FAM tripov, ktoré organizovala Krajská oblastná organizácia cestovného ruchu Trnavský kraj.“

Zdroj: Tlačová správa OOCR Rezort Piešťany