Po 13 rokoch najväčší posun: Žiadosť o stavebné povolenie na cyklotrasu Piešťany – Vrbové
Finálnu verziu projektovej dokumentácie schválili všetky dotknuté samosprávy v apríli tohto roka. Potom bolo potrebné získať súhlasné stanovisko Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
Starosta Trebatíc Juraj Valo a zástupca primátorky Vrbového Štefán Kubík podali vo štvrtok 16. decembra na Ministerstvo dopravy a výstavby SR žiadosť o stavebné povolenie pre cyklostrasu, ktorá nahradí nevyužívanú železnicu. Rezort dopravy je špeciálnym stavebným úradom, keďže ide o projekt, ktorý vznikne na železničnej trati. Odhadované náklady sú 2 mil. eur.
Podvaly a koľajnice budú nahradené asfaltom. Pozemky zostávajú majetkom štátu a v prípade potreby na nich v budúcnosti môže opäť vzniknúť železnica. Združenie miest a obcí Zelená cesta si roky nepoužívanú trať od ŽSR prenajíma za 6 338 eur ročne.
Podľa zástupcov združenia je podanie žiadosti o stavebné povolenie asi najväčším posunom v ich 13 rokov trvajúcom úsilí „Je to veľký krok pre vybudovanie cyklotrasy, ale ani zďaleka nie posledný. Tak si všetci držme päste, aby sme sa čo najskôr previezli z Piešťan do Vrbového bez toho, aby nás ohrozila cestou stovka áut.“
Cyklotrasa prepojí Piešťany, Trebatice, Krakovany a Vrbové. Bude dlhá 7,6 km a jej súčasťou bude jedno odpočívadlo a šesť premostení. Najväčší most povedie ponad diaľnicu D1. Na križovatke s cestou medzi Piešťanmi a Kocuricami počítajú projektanti so zábranami, ktoré donútia cyklistov zastaviť. Súčasťou zámeru je oddychová zóna na železničnej stanici vo Vrbovom s ihriskom a prezentáciou venovanou železnici Piešťany – Vrbové. Tú slávnostne otvorili v roku 1906 a osobné vlaky po nej pravidelne premávali naposledy v roku 1978.
Text: Martin Palkovič
Foto: Zelená cesta