Lido sa zdá študentom magické, vylepšia ho dreveným objektom
Kapsula s výhľadom do korún stromov, drevené schody cez lesík na cípe alebo malé mólo uľahčujúce prístup k vode. Jeden z týchto nápadov bude už o týždeň realitou. Vznikne v rámci medzinárodného workshopu 1:1. Jeho účastníci svoje projekty včera predstavili verejnosti.
Osem mladých architektov z troch európskych krajín počas uplynulých dní vymýšľalo, ako zlepšiť priestor za Húpacím mostom. Zhodli sa na tom, že ide o magické miesto, na ktoré treba prilákať viac ľudí. Pokúsia sa o to prostredníctvom dreveného objektu, ktorý bude výsledkom ich spoločnej práce.
Prezentácia ich nápadov sa uskutočnila vo štvrtok 21. júla večer v Dome umenia. Študenti obhajovali svoje projekty v angličtine pred lektormi zo Slovenska, Fínska, Nemecka a Dánska.
Prvým prezentovaným nápadom bola drevená kapsula určená na sedenie alebo ležanie, ktorej cieľom bolo upriamiť pozornosť na výhľad do korún stromov. Autorky ju chcú umiestniť do brečtanom zarasteného priestoru na cípe Lida.
Na rovnakom mieste sa majú nachádzať aj schody s trojuholníkovými pôdorysmi, ktorých hrany človeka nasmerujú na najzaujímavejšie výhľady z tohto priestoru – Kolonádový most, kvetinový ostrovček a Dom umenia. Jednotlivé stupne majú začínať vo výške približne 50 cm a pokračovať až do dvoch metrov.
Cieľom posledného nápadu je byť viditeľný z Kúpeľného ostrova, Kolonádového aj Húpacieho mosta. Drevené mólo má na Lido prilákať ľudí a umožniť im lepší prístup k vode. Autori ho chcú umiestniť v ose Húpacieho mosta s výhľadom na kúpalisko Eva.
Konečné rozhodnutie, ktorý projekt bude realizovaný, včera nepadlo. Výsledok svojej práce predstavia študenti v piatok 29. júla na festivale Lidožúr.
Spoluorganizátorom workshopu je Centrum architektúry o. z. Finančne ho podporilo mesto Piešťany, Trnavský samosprávny kraj, Fond na podporu umenia a Nadácia Tatra banky. Spoluprácu poskytli: Dom umenia Piešťany, klub Žiwell, Inžiniersky kabinet KAT VŠVU.
Pozrite si skice účastníkov workshopu:
Text: Martin Palkovič Foto: facebook/jednakjednej