Kino Fontána začína opäť premietať. Vybrané filmy môžete aj naďalej pozerať z domu
S rúškami a rozostupmi, ale predsa. Po vyše mesiaci si Piešťanci môžu pozrieť filmy v kinosále, ale naďalej majú možnosť vychutnať si ich aj vo vlastnej obývačke vďaka projektu Kino doma.
Ako prvé sa do piešťanskej kinosály vrátia rodiny s deťmi. V nedeľu 22. novembra o 16.00 h je na programe detské filmové predstavenie Máša a medveď: Mášine pesničky. O 20.00 h Fontána premietne film oscarovej režisérky Agnieszky Holland Šarlatán v hlavnej úlohe s Ivanom Trojanom.
Značnú časť novembrového programu Kina Fontána budú tvoriť najlepšie filmy zo svetových festivalov. Na Slovensko ich pravidelne prináša prehliadka Be2Can. Jej cieľom je dostať k divákom diela súčanej kinematografie, ktoré v bežnej distribúcii chýbajú.
Primárnym zdrojom tejto prehliadky sú hlavné súťaže troch áčkových filmových festivalov – Berlinále, Benátky a Cannes. V novembri vďaka Be2Can môžete v Kine Fontána vidieť napríklad drámu Thomasa Vinterberga Chľast, ktorá získala Cannes Label.
„Prevádzky divadelných, hudobných, filmových a iných umeleckých predstavení sú opäť otvorené od 16. novembra 2020. Musia mať zabezpečené fixné upevnenie miest na sedenie alebo sa ne vzťahuje limit jedna osoba na 15 metrov štvorcových. Povolené sú len predstavenia so sediacim obecenstvom, pričom sedenie môže byť zabezpečené v každom druhom rade alebo šachovnicovo. Zakázaná je konzumácia nápojov alebo jedál, organizátor musí pred začiatkom odmerať telesnú teplotu účinkujúcich a nepovoliť im vstup, ak majú teplotu vyššiu ako 37,2°C,“ informuje o aktuálne platných nariadeniach piešťanská radnica.
Kino Fontána aj naďalej pokračuje s projektom Kino doma, v rámci ktorého je možné sledovať vybrané filmy online. Na rozdiel od video on demand služieb diváci nemôžu film zastaviť alebo dopozerať v iný deň. Podobne ako v kine absolvujú diváci predstavenie v stanovenom čase. Súčasťou online premietania je čet s ostatnými divákmi, do ktorého sa môžu, ale nemusia zapojiť.
Text: Martin Palkovič Ilustr. foto: Marek Szold MFF Cinematik