Do práce na bicykli: Striebro pre Piešťany za počet kilometrov na obyvateľa
Warning: Illegal string offset 'alt' in /data/6/1/614b7d31-fe80-4236-a239-9edf38a5930e/zpiestan.sk/web/wp-content/themes/zpiestan_2.0/page-templates/ads-top_article_banner.php on line 14
Warning: Illegal string offset 'caption' in /data/6/1/614b7d31-fe80-4236-a239-9edf38a5930e/zpiestan.sk/web/wp-content/themes/zpiestan_2.0/page-templates/ads-top_article_banner.php on line 15
Warning: Illegal string offset 'sizes' in /data/6/1/614b7d31-fe80-4236-a239-9edf38a5930e/zpiestan.sk/web/wp-content/themes/zpiestan_2.0/page-templates/ads-top_article_banner.php on line 16
Warning: Illegal string offset 'large' in /data/6/1/614b7d31-fe80-4236-a239-9edf38a5930e/zpiestan.sk/web/wp-content/themes/zpiestan_2.0/page-templates/ads-top_article_banner.php on line 16
Kampaň Do práce na bicykli 2015, ktorá počas mája prebiehala v uliciach slovenských miest, už pozná konečné výsledky. Zamestnanci firiem a organizácií absolvovali 60 248 jázd a na dvoch kolesách najazdili 372 044 kilometrov, čím mestám aj planéte ušetrili 93 011 kilogramov nevyprodukovaného CO2.
Do práce na bicykli jazdilo na Slovensku 2870 súťažiacich v 916 tímoch. Svojou účasťou chceli upozorniť vedenia slovenských miest na potrebu rozvoja cyklistickej infraštruktúry a zamestnávateľov na potrebu vytvárania vhodných podmienok pre cyklistov na pracoviskách. Zároveň sa snažili ostatným ľuďom ukázať, že bicykel môže byť pre mnohých obyvateľov ideálnym spôsobom pri dochádzaní do práce, či už zo zdravotného, ekonomického, alebo dokonca časového hľadiska.
Spomedzi miest najviac kilometrov do práce najazdili súťažiaci z Bratislavy (84 115 km), s výraznejším odstupom sa na druhom mieste umiestnila Banská Bystrica (47 701 km) a tretí skončil Martin (30 325 km).
Pri prepočte najazdených kilometrov na celkový počet obyvateľov sa však poradie zmenilo: zvíťazil Svit (1.196 km/1 obyvateľa), nasledovaný Piešťanmi (0.679 km/1 obyv.) a Banskou Bystricou (0.601/1 obyv.). Zaujímavou štatistikou bol aj podiel súťažiacich z celkového počtu obyvateľov mesta. Tam zvíťazilo mesto Štúrovo, kde sa do súťaže zapojilo 0.782 % všetkých obyvateľov mesta, druhé skončilo Kolárovo (0.595 %) a tretí Svit (0.565 %).
Projekt na podporu nemotorovej dopravy v mestách Do práce na bicykli bol realizovaný od roku 2012 v Banskej Bystrici, minulý rok sa uskutočnil jeho prvý celoslovenský ročník. Počas neho sa súťažiacim z 30 slovenských samospráv podarilo najazdiť do práce a z práce takmer 200-tisíc kilometrov. Vďaka nim v minulom roku klesol obsah CO2 v ovzduší slovenských miest o 49-tisíc kilogramov. Tento rok sa teda podarilo čísla z úvodného ročníka takmer zdvojnásobiť.
Spomedzi piešťanských družstiev najazdili najviac kilometrov členovia Radon4 (2039 km). Nasledujú Modrí jazdci (1 560 km) a Ekomáci (1 132 km). Dátum aj miesto oceňovania najlepších piešťanských cyklistov radnica zatiaľ nezverejnila. Budeme o ňom informovať.
Samosprávy s najvyšším počtom najazdených kilometrov:
1. Bratislava – 84 115
2. Banská Bystrica – 47 701
3. Martin – 30 325
4. Trenčín – 24 565
5. Košice – 20 106
6. Piešťany – 19 455
7. Levice – 18 858
8. Trnava – 12 392
9. Svit – 9 096
10. Ružomberok – 7 642
Samosprávy s najvyšším počtom absolvovaných jázd:
1. Bratislava – 7762
2. Martin – 6081
3. Banská Bystrica – 5272
4. Piešťany – 4293
5. Trenčín – 3049
6. Levice – 2666
7. Košice – 2045
8. Štúrovo – 1978
9. Ružomberok – 1831
10. Kolárovo – 1776
Priemer najazdených kilometrov na 1 obyvateľa mesta:
1. Svit – 1.196
2. Piešťany – 0.679
3. Banská Bystrica – 0.601
4. Levice – 0.563
5. Martin – 0.549
6. Trenčín – 0.444
7. Nová Baňa – 0.404
8. Kolárovo – 0.398
9. Galanta – 0.373
10. Štúrovo – 0.329
Percento prihlásených súťažiacich z celkového počtu obyvateľov mesta:
1. Štúrovo – 0.782 %
2. Kolárovo – 0.595 %
3. Svit – 0.565 %
4. Piešťany – 0.558 %
5. Martin – 0.451 %
6. Nová Baňa – 0.426 %
7. Banská Bystrica – 0.379 %
8. Galanta – 0.359 %
9. Šamorín – 0.349 %
10. Levice – 0.343 %
Zdroj: nechajmeautodoma.eu