Cyklochodníky začínajú stavať s polročným meškaním
Oneskorenie je podľa radnice spôsobené zdĺhavou kontrolou verejného obstarávania. Jedno stavenisko dnes víťaznej firme odovzdali, na výsledok ďalšej kontroly sa ešte čaká.
Najneskôr začiatkom letných prázdnin by mali piešťanským cyklistom začať slúžiť chodníky, ktoré pre nich nechá postaviť mesto vďaka finančným prostriedkom z fondov Európskej únie. Vyplýva to zo zverejnenej zmluvy. Úradníci dnes odovzdali stavenisko, práce majú začať v pondelok.
Nový cyklochodník vznikne pri Krajinskej ceste, medzi križovatkami s Bratislavskou a Dlhou v smere do centra. Bude mať dĺžku 692 metrov.
Ďalší spojí Dopravnú ulicu so Sasinkovou. Ide o 1 614 metrov cyklistického chodníka. V oboch smeroch bude viesť po Ulici Andreja Hlinku.
Radnica na tieto dva projekty získala v lete 2017 dotáciu 577-tisíc eur cez ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka. Podľa zmluvy za výstavbu oboch cyklochodníkov zaplatí trnavskej firme Tradestone Slovakia s. r. o. vyše 489-tisíc eur. Môže to trvať až 245 dní.
„Predpokladáme, že tieto cyklotrasy dokončíme do konca roka, ale všetko závisí od poveternostných podmienok. Je možné, že niektoré práce budú ukončené až v budúcom roku,“ povedala vedúca oddelenia stavebných služieb a rozvoja mesta Alena Horešová.
Spoločný chodník pre chodcov a cyklistov má vzniknúť aj na Bratislavskej ceste – medzi križovatkami s Ulicou A. Hlinku a Krajinskou v oboch smeroch. Radnica ukončila verejné obstarávanie, aktuálne ho podľa Aleny Horešovej kontroluje riadiaci orgán.
„Bude tam zrekonštruované verejné osvetlenie a plánované sú aj výrazné sadové úpravy,“ dodala vedúca oddelenia stavebných služieb s tým, že práce budú koordinované so Západoslovenskou distribučnou, ktorá bude v tomto úseku vymieňať rozvody.
Výzor Bratislavskej cesty sa rapídne zhoršil po výrube stromov a rozkopávkach, ku ktorým prišlo na jar roku 2015 v súvislosti s opravou plynovodu. Odvtedy obyvatelia čakajú na rekonštrukciu chodníkov aj výsadbu zelene.
Mesto na tento účel získalo 573-tisíc eur cez Integrovaný regionálny operačný program.
Text a ilustr. foto: Martin Palkovič