Ambiciózny start-up z Piešťan víťazom súťaže Sieň slávy biznisu
Telekom vyhlásil víťaza druhého ročníka medzinárodnej súťaže pre inovatívnych vývojárov prebiehajúcej v Českej republike, Rakúsku, Chorvátsku, Nemecku, Grécku, Macedónsku, Rumunsku a na Slovensku.
Tento rok sa súťaž zameriavala na vývojárov, ktorí chceli spropagovať svoje Internet of Things riešenia určené predovšetkým pre firemných zákazníkov a sprístupniť ich širokej verejnosti. Zapojilo sa do nej vyše 200 vývojárov. Väčšina prihlásených riešení sa týkala oblasti inteligentných budov, verejného sektora, inteligentných miest, ako aj dopravy a logistiky. O výhercovi rozhodovalo v hlasovaní 42 000 firiem.
Hlavnú cenu súťaže s názvom Sieň slávy biznisu, ktorá zahŕňa marketingovú kampaň v hodnote 30-tisíc eur a partnerstvo s Telekomom, vyhral start-up ProfitUp s riešením, ktoré zbiera a analyzuje maloobchodné dáta z množstva zdrojov ako napríklad z pokladničných a skladových systémov, alebo počítadiel zákazníkov. Stoja za ním dvaja Piešťanci – Daniel Minárik a Jozef Štefanka (na fotke vľavo).
„Maloobchodníci mnohokrát nevedia, čo všetko sa dá v maloobchode sledovať a aké reporty a analýzy im pomôžu. Vďaka ProfitUp môžu klienti sledovať parametre od najpredávanejšieho produktu, cez najvyťaženejšiu hodinu až po zákazníka, ktorý prináša najvyššiu maržu,“ povedal CEO ProfitUp Daniel Minárik.
„Slovak Telekom neustále vyhľadáva a podporuje inovatívnych vývojárov, či už priamo, alebo prostredníctvom súťaží ako Business Wall of Fame. ProfitUp je skvelým príkladom toho, akú pridanú hodnotu môže maloobchodníkom priniesť inovatívne prepojenie Cloudu a Big Data. Súťaž ukázala viacero šikovných vývojárov, s ktorými by sme chceli spolupracovať aj naďalej,“ uviedol Ivan Skender, senior manažér Telekomu pre ICT a B2B marketing.
„Teší nás, že aj veľké spoločnosti ako je Telekom sa začali zaujímať a podporovať start-upovú scénu a že vznikla súťaž Sieň slávy biznisu. Sme radi že sa nám podarilo vyhrať, aj keď sme to vôbec nečakali a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu s Telekomom,“ skonštatoval CTO ProfitUp Jozef Štefanka.
Internet of Things, teda prepojenie jednotlivých zariadení prostredníctvom internetu, je aktuálnym rastúcim trendom, ktorý ľuďom pomáha zjednodušovať život a prácu. Typickým príkladom sú napríklad inteligentné hodinky, autá a nechýbajú ani domáce spotrebiče ako práčka či osvetlenie.
Text a foto: Tlačová správa ProfitUp